2008-07-22
 16:52:12

sweat baby sweat!

Idag, närmare bestämt om 53 minuter börjar träningarna igen. Idag blir det en halvtimmes löpning att värma upp med. någonting säger mig att jag kommer att vara mer än uppvärmd när A.W. är färdig med mig!

Vaknade till inatt av att telefonen ringde. Det var Erkkan som ville lufta sig lite innan hon kunde somna. Något som jag bara trodde skulle hålla på i ungefär tio minuter blev ett en timme och tjugo minuters långt samtal. Som alltid så har vi alltid något nytt att garva åt och annars finns det många andra saker som man kan älta over and over again. Jag somnade om skönt iallafall.

Ikväll blir det tacopaj!




Träningen gick bra, men man fick veta att man levde! Träningsvärken i morgon kommer säkerligen även den att påminna mig om det.

 Man tänker sällan på hur befriande det är att vistas bland människor som t.ex. ingår i ett lag. Man behöver inte förställa sig och ingen tänker på så mycket annat än det man gör just då. Hur ofta gör man det annars egentligen? 

Sällan, eller näst intill aldrig i mitt fall, struntar man i vad som ska ske inom den närmsta timmen, till helgen eller om några månader! Man längtar alltid efter någonting som ska hända i framtiden och glömmer bort att njuta av vad man gör just nu. När det man sedan väntat på så länge både kommit och gått sitter man och har ångest över att allt helt plötsligt går för fort?! 

Mitt nya mål är, hur klyschigt det än låter, att ta vara på varje dag, istället för att redan nu, som tjugoåring, sitta och gnälla om "hur det var bättre förr" och "att allting går så fort nuförtiden".  


Just nu sitter jag vid Fannys kontor på självaste Bärgslagsbladet. Vi har ätit middag hemma hos Bobo och tog sedan en sväng ner till Karlbergshallen där Fanny skulle knäppa kort på några innebandykillar. 


Imorgon har Erkkan fest hemma i Örebro och jag kan inte deltaga. Ett sju till fyra - jobb i all ära, men lill-lördagarna tar stryk, haha.  Telefoninfon är självskriven och någonting säger mig att jag blir näst intill den första att uppleva de snaskiga detaljerna om vad som händer trots att jag kommer att lysa med min frånvaro! ;-)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: