2009-12-02
 20:14:46

allt är semi och det är inte okej

precis som att jag kan haka upp mig på en låt och bara lyssna på den hur länge somhelst, nöta ut ett plagg genom att använda det tvätt efter tvätt, så har jag en tendens att missbruka fraser och uttryck. jag vet att mina vänner höll på att strypa mig när jag inte sa så mycket mer än men lugn! till, ja, i princip allt faktiskt. ett annat ord som numera kommer ur min mun lika ofta som en utandning är uttrycket hör dig.


det är inte okej är en fras som förbrukas otroligt ofta på mitt jobb, då det både är min och flera av mina kollegers favorit när jag ska påpeka vad man inte får göra. det har även blivit något som fastnat och så fort jag misstycker om något så slungas denna mening. att vicka på handflatan och säga semi är något jag finner otroligt roligt när någon frågar om det de sagt är roligt/håret är snyggt/maten var god, bara för att det verkar reta upp de flesta och ofta sluta i ett "ameh, vaddårå?!"


på fredag är det julfest på jobbet och jag införskaffade någon lycklig skogsbrynskolearbetares julklapp idag. den skulle tydligen börja på bokstaven M och fick kosta 50:- det är bara två killar som ska med och trycka julmat på falckboet, så jag tror inte att det gör något att min present är aningen mer ansedd för tjejer. det blev nämligen en myspåse. mintkyssar. mjölkchoklad. mys-te (fick namnge det själv, haha!)

mycket mumsiga M-saker ligger det i min påse alltså, men jag kunde inte låta bli att göra den till kanske mysigaste påsen i universum. hittade nämligen en tändsticksask med ernst kirchsteiger på. kan vara världens mysigaste man enligt många och med tanke på citatet som sitter på undersidan av asken är jag nästan beredd att hålla med. färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst. inte helt okej kanske, men ändå!


ikväll kommer fancy och jag ska bjuda på käk, greys anatomy och glögg!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: