2009-12-13
 20:19:20

älvan äter före jul

idag är det den trettonde december. lucia. tredje advent. en ganska bra dag om man har något att lägga på minnet.

det är konstigt hur det kan bli utan att man tänker på saker och ting. kanske är det att man väljer att börja något nytt tillsammans en morgon för att sedan bli varse om att dagen är ganska speciell, eller, som faktiskt hände en vän till mig idag, får man ett tecken på att ödet kanske existerar ändå. i det här fallet så plockade hon upp spelkortet ruter kung hos någon som betytt en hel för henne, för att sedan plocka upp samma kort från golvet några timmar senare, på en annan plats.

vi pratde lite om just ödet i fredags. om hurvida man trodde att det var ödet eller slumpen som avgjorde. sånt här kan man förmodligen gröta hur mycket som helst om, tro mig, åkte på det själv när jag läste filosofi i skolan! fast jag antar att så länge man är med själv på ett hörn och styr lite, så kan jag gärna tro på att man får lite fatasycred från någon annanstans liksom!


Fanny
PUBLICERAT: 2009-12-13, 21:59:13

Pratade lite om ödet och slumpen. Väldigt lite va ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: