2009-12-09
 18:18:25

du har ditt helvete och jag har mitt

halv fem slutade jag på jobbet idag. kvart över fyra fick jag gå. kvart i sex kom jag hem. idag ska jag nämligen städa och jag hade ingen brådska hem alls. jag förberedde frukosten till imorgon bitti och sen satt jag och susanne och pratade en halvtimme efter att hennes sista barn gått för dagen. jag är väldigt glad att jag faktiskt hittat en tjejkompis på mitt jobb, trots att jag sänker medelåldern relativt rejält. jag och susanne pratar om allt, inte bara om sånt på jobbet, utan utanför också.

i skolan fanns det ju alltid någon som man alltid hade. som man gick till lektioner med och satt med i matsalen. iallafall hade jag en sån tur och det är fan minst lika viktigt nu när man är vuxen och ska jobba. jag tycker om alla på skogsbrynskolan, men det är bara sue som jag vet alltid ställer fram en tekopp till mig med utan att man behöver fråga. det är henne jag pratar med när jag känner mig osäker på jobbet och när jag vill ha en åsikt om något jag gjort.

från dag ett har hon fått mig att känna mig som att jag verkligen jobbar där och jag har lärt mig mycket av henne. hon stöttar mig och jag stöttar henne.


förmodligen har susanne börjat att laga sin tacos som hon och hennes familj ska äta ikväll. det var vad hon skulle göra när hon kom hem. jag skulle städa, sa jag, så det är väl bara att sätta igång!


Fanny
PUBLICERAT: 2009-12-09, 23:23:46

Känner jag dig rätt har du inte hunnit längre än de vikta pappersgrejerna i ditt rum? :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: