2009-01-08
 14:06:32

Vi drar till Sälen, fest hela kvälen!

Just nu befinner jag mig på Köpings kompetanscenter. Jag vet inte hur det är med kompetensen häromkring, eftersom ingen verkar ha sett till, eller ahr någon aning om var deras medarbetare L Jansson håller hus. L Jansson, även känd som min mamma, verkar ha tagit en väldigt lång lunch och jag sitter nu vid en av datorerna, som man absolut inte får fika vid, i studierummet och väntar på henne.

Senare idag åker Fanny, Malin och jag till Sälen. Malin besiktade sin bil idag och jag hoppas att den gick igenom, eftersom det är den som ska ta oss dit. Jag ska försöka lära Mallan att åka snowboard. Det är något av det roligaste som finns. Jag skrattar nog aldrig så mycket som när människor ramlar i backen och ska man lära sig att åka bräda så ramlar man. Man ramlar ganska mycket när man åker snowboard överhuvudtaget, men det är lätt det roligaste att åka.

Igår fyllde jag tjugoett år. Min pappa sa att när man fyllt tjugofem så är man snart femtio och då är man snart död. Hoppas jag får njuta de här sista fyra åren jag har kvar att "leva". Jag fick massor av fina presenter, bland annat ska jag få gå på Madame T i London, helt okej! De mest otippade presenterna fick jag dock av Hanna. Vi firade jul i efterskott, eftersom vi inte hunnit ses, så först så bytte vi julklappar. Jag fick en elektrisk juicepress. Du tycker ju om juice, så nu kan du göra din egen. Ja, jag tycker om juice och jag tycker väldigt mycket om dig Kåmpis! I födelsedagspresent så fick jag trehundra kronor och ett kort där det stod: Nu kan du klippa dig. Jag både skattade, och skrattade, mig lycklig!

När de flesta gäster dragit så bjöd jag Unkan på tårta och som vanligt spelades det lite bluffpoker. Jag lärde även Gustav och Hanna att spela bismarck. Efter några omgångar så talade jag, en aning överlägset, om för mina medspelare att det handlar om att tänka i det här spelet, räkna korten, men det är inte helt lätt. Det slutade med att Gustav vann och jag kom inte tvåa.


Fancy
PUBLICERAT: 2009-01-08, 15:04:14

Haha erkänn du skrev Madame T eftersom du inte visste hur Tussauds stavades? ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: