2009-03-13
 11:08:56

Mardrömmar gör mig sju år igen

I tisdags natt sov JM hos mig efter min träning. alltid när någon sover hos mig sover jag som bäst, jag blir tryggare. Jag har nog aldrig sovit så såligt som jag gjorde den natten.

Allt börjar med att jag vaknar med ett ryck efter en av de värsta mardrömmar jag haft på väldigt länge. Jag tänker inte gå in på detaljer, för drömmar går över lag inte att förklara ändå. I vilket fall som helst vaknar jag innan en stor mörk man med galna ögon ska sätta tänderna i mig (japp, kannibaler var temat på min mardröm) och mitt hjärta slog värre än muhamad ali när han var i sitt esse.

När man var liten sprang man ju alltid in till sina föräldrar när man drömt en mardröm och som tur var hade jag JM på andra sidan om mig som jag kunde väcka utan svårigheter. Hon sov nämligen väldigt lätt hon också. Det var något som inte stämde riktigt. Vi kurade iallafall ihop oss igen och lyckades att somna om.

På morgonen när jag sedan skulle, som vanligt, springa till jobbet, kände jag att dörren var olåst. Självklart drömmer man väl om kallblodiga kannibaler då! Det hade ju lika gärna kunnat spatsera in något liknande i mitt sovrum!

På onsdagen var jag helt slutkörd efter ett stenhårt Sturepass och kom inte hem förrän vid tolv på natten. (Fanny tog med mig på Unnaronsdag hos Anna med mat och fotboll) Jag borde ju stupat rätt i säng, men icke. Efter att ha känt på låset sju gånger gav jag upp och tände i princiip varenda lampa i hela lägenheten, satte på tv:n och låg där tills jag vaknade vid fem på morgonen och vågade gå och lägga mig i mitt eget rum.

Igår var det samma sak. Efter ett snabbt och spännande samtal med Fancy var jag riktigt upplivad. Tills jag kom på att det var sent och jag behövde sova. Släcka. Troligt. Jag förberedde mig på ännu en natt på en hård och obekväm soffa. 

Då, som ett brev på posten skickade JM ett meddelande och frågade hur det var med mig och jag sa som det var - Jag var rädd! En stund senare ringer hon och säger: Packa dina grejer och gör dig iordning, Jonas kommer och hämtar dig. Hux-flux var det Jonas som fick sova på soffan och jag fick återigen sova brevid JM i deras dubbelsäng.

Det är skönt att ha vänner som tar hand om, tack så mycket!

Ikväll ska vi fira Erkkan i efterskott och jag har längtat efter mina favoritkottar!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: