2010-04-27
 16:04:17

what goes around comes around

sist jag skrev så låg jag och saknade eric i hannas säng ute i västra skedvi. den känslan skulle snart tas överhand av en annan. en hemskt, vidrig känsla, som jag hoppas att jag inte ska behöva stöta på igen. känslan av ett enormt illamående. ni vet, sådär så att man bara vet vad som väntar en, fastän man bara in i det sista förnekar och förtränger det.

nog låg jag sömnlös den natten. av magsjuka. mamma fick köra hem mig till nyggan och där var det skyttetrafik mellan sovrum och toalett hela natten. sist jag var såhär magsjuk var jag bara sex år gammal. fjorton år sedan. tar det fjortontusen år innan jag mår såhär igen så är det okej.

på morgonen får jag ett sms där det står: Asså fuck mår illa o har spytt 3 ggr :-(.

självklart hade eric också åkt på magsjukan, bara några timmar efter mig. fast hur dåligt vi än mådde, så hittar jag faktiskt en liten silverlining med det hela. för när våra magar lugnat sig något, men man fortfarande var för slut för att göra någonting annat än att dricka blåbärsoppa och titta på film, så var det hundra gånger mysigare att få göra det tillsammans med honom!


nu känns det som man börjat komma in i vardagen igen och 4,5 timmars jobb den här veckan blev huxflux 31,5. detta tack vare att en fritidspedagog på nibbleskolan, över helgen, fått just - magsjuka.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: