2010-02-01
 10:02:02

från kohlswa gjuteri till hawaii

förra veckan jobbade jag två dagar, tors-fre. jag gick upp klockan sex på mornarna, något jag verkligen inte är van vid och trots att det var väldigt roligt att få jobba igen, var jag otroligt trött i huvudet när jag kom hem. skönt med lite ledighet alltså? naej, sånt därnt har vi inte tid med helt enkelt. hanna, hoppas du har linserna i, annars föreslår jag att du putsar brillorna ordentligt, för nu ska du få uppdateras!

efter en fett billig, tillika god after work på lunkans med eric var det fotboll hela em/kvällen i karlbergshallen. herrlag från kolsva, munktorp, köping, himmeta, örebro m.fl. lirade om 20 000 kronor i helgen och i fredags var vi där och stöttade kolsvaherrarna till slutspel. grabbarna klarade sig galant och efter en donk med fanny körde eric mig till maddes brandstacity. 

klockan halv åtta på lördagsmorgonen ringer nämligen klockan och en halvtimme senare stod kolsvas damer utanför brukets, kohlswa gjuteris, portar. sandösning stod på schemat och i djupt ner i gjuteriets mörkaste håla, slet nio damer i taget med spader och ungefär fyrtio kubik svart sand. vi fick veta att tio spadar "vanlig" sand, var ungefär lika mycket som tre spadar svart sand. det var tungt för ryggarna och vi var fulla av sot, men vi, både bildligt och bokstavligt talat, öste på, och efter fyra och en halv timme var vi klara!

när vi skildes åt så hörde jag flera lagmedlemmer säga: nu ska jag hem och äta, sen sova i några timmar, eller: jag ska bara titta på film idag! det lät otroligt lockande efter en förmiddag av svett, sot och spadtag. denna lördag fanns det ingen plats för vila. eric och hans mbk lirade halv två och jag hann precis med att duscha och bränna upp till kb-hallen innan jag fick se dem vinna sin match!


vid halv fem knallade jag raskt bort ifrån den testoteronfyllda fotbollsatmosfären och hem till JM, där det var dags att svida om. aloha! två hula-hulatjejer lämnade köping och färdades otroligt snabbt till hawaii. eller ja, valskog och nettes hawaiismycka villa iallafall! efter lite dans i våra bastkjolar, grillspett och exotiska frukter, singstar, passôa och texas hold´em, tackade vi för oss själva och for tillbaka till kopenga igen.


efter en mycket mildare dagen efter än jag förtjänat vaknade jag av att madde ringer mig. klockan är fem i elva och en timme tidigare hade jag skrivit till henne och frågat om hon ville följa med till karlbergshallen ännu en dag, för att se slutspelen. tio över elva spelade mbk´s herrar igen och som så många gånger förr fick maja nordmark springa genom stan för att nästan hinna i ordentlig tid. med andan i halsen sätter jag mig tillsammans med fancy som upplyser mig om att munktorp leder och att pålle varit bäst på plan. munktorp slog vivalla stars och stod upp riktigt bra mot kff, men fick tacka för sig efter det. det gjorde jag med, eftersom det var dags att knalla hemåt för att packa träningsväskan och åka till kolsva.

nu är det måndag igen och jag sitter uppe på kompetenscenter. söndagskvällen hann bjuda på lite pyttipanna och eric innan jag slocknade ganska ordentligt. 

- idag blir det lunch för arbetslösa på xuan!


erk
PUBLICERAT: 2010-02-02, 12:41:52

Hello!! Har du inte din mobil? ;) Jag kanske trakasserar fel nummer. vad gör du på fredagkväll? kan man locka med lite fredagsmyyys i boga? kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: