2010-06-08
 22:04:58

kan jag vara kvarts skotte?

igår frågade eric mig om hur det låg till med min mamma och hennes okända far. hon vet verkligen inte, har inte den blekaste om vem han är. eric gjorde då något jag aldrig ens tänkt tanken på att göra. han började ifrågasätta mitt ursprung.

eric
du ser lite finsk ut.

jag ja, eller brittisk? både mamma och jag har ju massa fräknar på armar!

slutligen, efter estnisk och ryss, kom vi fram till att min mystiska morfar förmodligen var ifrån skottland och att jag och gustav numera kan tiltulera oss som just - kvartsskottar


kan det förresten vara det skotska blodet som gör det så svårt för oss att hålla ordning? om det fanns en undersökning om skotska hem och deras oreda, så skulle jag inte tveka en enda sekund på att jag var en liten grön lyckovette! madde hjälpte oss att städa lägenheten igår. tre rum och kök tog tre timmar och avslutades med att avnjuta mat från pizzeria latinas kök.


Hanna
PUBLICERAT: 2010-06-15, 16:23:27

Jag kollar din blogg några gånger om dagen Kåmpis, och blir såååå besviken när det inte uppdateras utan tjat.. ;) saknar dig!


Fanny
PUBLICERAT: 2010-06-24, 09:28:35 | URL: http://fannychristine.blogg.se/

Jag håller med Hanna. Kvartsskotte, helKOTTE, skedvian, kolsvait eller vad du nu är så är du snart helkass på uppdatering ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: