2011-02-27
 21:34:40

a golden weekend

även om mitt långhelg i hemtrakterna var effektiv så hann jag med att njuta av vistelsen också. något jag alltid längtar efter sedan jag flyttade till linköping, fick ett badrum med endast duschkabin och ett ex antal kronor per kubikliter att betala, är badkaret som står kvar hemma på nygård! två lååånga skumbad har avnjutits och det var verkligen guld värt. torsdagskvällen spenderade jag på JMs soffa och jag serverades té som glömdes bort i allt skvallrande. morgonen därpå drog JM till sitt jobb på nyckelbergskolan dagen till ära iförd clownutstyrsel från topp till tå. tydligen skulle dagen innan sportlovet förgyllas med en maskeraddag. 

jag bjöd min mamma på en snabb, hemlagad, lunch och sedan skjutsade hon ut mig till arboga, therese, hennes två små guldgossar. tacos avnjöts och efter att erkkan och hennes jonas joinat framför fredagsfilmen wedding crashers så crashade jag på tessos soffa.

morgonstund har guld i mun
heter det bestämt och med två grabbar mellan nio månader och två och ett halvt var jag uppe halv åtta och påväg till tuna park med mamma klockan tio på fredagsförmiddagen. jag, som lovat mig själv att hålla på guldet, fönstershoppade mest och mamma verkade följa mitt alternativ, då vi lämnade gallerian fyndlösa.

lördagseftermiddagen hade familjemiddag på schemat och hela familjen nordmark/jansson uppdaterade läget runt en ugnstekt fläskfilé. vi fick bla höra om gustavs planer på att gräva guld, inte i usa, men i norge. han och några killkompisar är förmodligen framme där nu, då de köping för oslo runt klockan tre eftermiddags. senare på kvällen kom fancy, en av mina golden girls, som jag förövrigt inte träffat på tre månader, på besök. varma hallon och melodifestivalen turned into prat, prat, skratt, prat, glass och varma hallon, prat, skratt och prat! runt ett däckade jag, denna gång på min egen soffa, efter att nästan ha slukat boken elsas mode, som min mamma köpt åt mig på bokrean.

idag, tack vare min mamma, med ett hjärta av guld, slapp jag ta tåget hem och istället skjutasde hon mig och vi tog ett varv på IKANO och avnjöt min välkomstlunch eric serverade, köttbullar och spaghetti innan hon styrde bilen hemåt igen. på vägen ner fick jag en liten plastpåse av min mamma. den innehöll ett berlockarmband i guld och en vigselring från hennes gammelfarfar, som gått i arv och blivit omgjord till en vacker konfirmationsring till min mormor. jag är alldeles förälskad i ringen, guld med en ceriserosa sten och den satte verkligen dit pricken över i:et på min annars helt fantastiskt guldkantade helg.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: