2011-02-12
 00:46:23

fredagsfrossa

eftersom vår första delrapport var klar redan igår, så kunde jag med gott samvete sova bort vinet och dansandet som gårdagen bjöd på. hemma hos lina blev det massa tjejsnack (fräscha skandaler, familjeplaner och med fem lärarstudenter blev det svårt att undgå lite skoltrashtalk. huruvida det handlade om jobbiga läxor eller stygga klasskamrater låter jag vara osagt...) snacks och spel. klockan snurrade på bra och vid tolv vinglade vi ut i slasknatten och in på platå. efter några timmars dansande tackade alla för sig och elin, emma-lisa och jag raggade upp en svart-taxi som tog oss hem för en ynka hundring!

klockan tre idag tog sofia och jag bussen ut till tornby och köpcentret IKANO. vi lunchade billigt på IKEA, alla hjärtans dag-shoppade lite och passade delta i vero modas tävling, som gick ut på att fota sig själv i en outfit man satt ihop. slutligen gjorde vi det som studenter alltid gör när de är ute i tornby: budgethandla mat på WILLYS.

sofia väntade besök av sina föräldrar och jag av JM till kvällen, så vid sextiden tog vi bussen hem igen. när jag steg av den igen vid min hållplats solhaga, var jag dock osäker på om jag skulle hinna hem innan mina vantlösa händer, som krampade sig fast om mina kassar, skulle förfrysa och trilla av. för två dagar sedan vågade jag nästan hoppas på vår - all snö var pust väck, solen sken och t.o.m. fåglarna kvittrade på som om någon hotade dem med kniv. nu, två dagar senare är allt kritvit och svinkallt - igen! JM, som frös så hon skakade när hon hoppade in i bilen, slutade aldrig frysa och ligger sedan någon timme nerbäddad i vår säng med feberfrossa.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: